چگونه از پوست صورتتان مراقبت کنید؟
 
اخبار و مطالب جدید و جالب
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 20:14 ::  نويسنده : امیر نصرالهی

 1283941 چگونه از پوست صورتتان مراقبت کنید؟

نور آفتاب و سیگار تنها عوامل مضری هستند که می توانند پوست صورت تان را بسیار خراب و زمخت کنند . به نقل از دکتر کارل تورن فیلت ( Carl Thornfeldt  ) _ متخصص پوست و پروفسور دستیار در دانشگاه علم و سلامت ارگان (Oregon Health &Science University ) _ التهاب های دایمی به عنوان منبع جدی ایجاد خطوط ریز و چروکهای صورت هستند که متاسفانه به آسانی نادیده گرفته می شوند . وقتی که پوست ورم می کند شبکه های پروتئین و چربی ها خوشحال شده و خرابیهایی به بار می آورند که برطرف کردنشان خیلی سخت است .

 

در این مقاله برای نرم کردن پوست به نقل از دکتر کارل 4 راهکار را در اختیارتان می گذاریم :

1 – 
مراقب برنامه تمرینی و ورزشی تان باشید 
عرق کردن پوست را در معرض آب شوری قرار می دهد که موجب آسیب دیدن کارکردهای دفاعی پوست شده و سلولهای پوست بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش  و آلودگیها قرار می گیرند . بدین منظور در خانه و فضاهای سربسته نرمش کنید و در صورت تمایل به نرمش در فضای باز ساعات قبل از 10 صبح و 4 بعد از ظهر به بعد را برای این کار در نظر بگیرید .  در این صورت میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تا 80 درصد کاهش خواهد یافت .
2 - بر چسب روی بطریهای حاوی لوازم آرایشی را بخوانید 
پروپلین گلیکول موجود در مواد ضد عرق و اکثر پاک کننده ها و مرطوب کننده ها  موجب بروز  حساسیت و ملتهب شدن پوست می گردد .
3 – مصرف غذاهای فرآوری شده  و آماده را به دست فراموشی بسپارید 
رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای آرد سفید و شکر می تواند موجب ایجاد حساسیت به گلیکوژن در سلولهای پوست گردد . این حساسیت موجب پیوند کلاژن شده و قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد و بنابراین پوست بیشتر مستعد ترک خوردگی می شود .
4 - آرام باشید 
استرس های عاطفی موجب ترشح ترکیبات ایمنی به نام هیستامین می گردد که این هورمون موجب ایجاد التهاب و گسیختن بافت سلولهای پوست می شود . برای آرام تر شده می توانید از تمرینهای ریلکسیشن استفاده نمایید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب